Wycieczka do Drezna

W ostatni weekend listopada 2015r. grupa starobielskich parafian udała się na wycieczkę do Drezna i okolic.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Fabrykę Ozdób Choinkowych w Złotoryi, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach dekorowania bombek oraz zobaczyliśmy, jak wygląda ich produkcja. Po krótkim spacerze po miasteczku udaliśmy się do Pławnej, gdzie zwiedziliśmy Arkę Noego oraz Muzeum Przesiedleńców i Wypędzonych. Nocleg w Zgorzelcu umożliwił nam wieczorny spacer po niemieckiej stronie miasta, Görlitz.

W sobotę rano wyruszyliśmy do Drezna. Spacer z przewodnikiem pozwolił nam zapoznać się z historią miasta, mogliśmy zobaczyć najważniejsze zabytki, takie jak Zwinger – który zwiedziliśmy, Frauenkirche, Kościół św. Krzyża oraz zamek. Popołudnie spędziliśmy na jarmarku świątecznym – Dresdner Striezelmarkt, umilając sobie czas grzanym winem i struclą.

W niedzielny poranek wzięliśmy udział w uroczystym nabożeństwie z okazji Pierwszej Niedzieli Adwentu w Frauenkirche. Następnie, po krótkim, pożegnalnym spacerze po Dreźnie udaliśmy się do Budziszyna, stolicy górno-łużyckiej krainy historycznej. Niestety pogoda zmusiła nas do wcześniejszego powrotu do Bielska, jednak udało nam się zobaczyć centrum miasteczka, gdzie również odbywał się jarmark świąteczny.

Wycieczka była idealnym rozpoczęciem radosnego czasu, jakim jest Adwent.